W czerwcu br. minęło 20 lat od debiutu rynkowego naszej firmy. Rozpoczynaliśmy działalność jako ostatnia firma w branży car assistance w Polsce, dzisiaj jesteśmy jednym z liderów tego rynku, z blisko 60% udziałem w segmencie OEM (producentów, importerów samochodów). Od kilku lat w ramach międzynarodowej Grupy ARC Europe, systematycznie umacniamy swoją pozycję i chcemy zmieniać oblicze car assistance w Polsce.

Od debiutanta do lidera

- „Gdy w 2000 roku rozpoczynaliśmy naszą działalność, byliśmy ostatnią firmą assistance, która debiutowała na polskim rynku assistance. Dzisiaj, po 20 latach możemy zaliczyć Starter24 do jednego z liderów tego rynku, z mocną pozycją w kilku segmentach. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w segmencie OEM (nowych samochodów opuszczających salony sprzedaży), mając 60% udziału w rynku. Poza tym mamy mocną pozycję w branży CFM (wynajem długoterminowy) i leasingowej. Obsługujemy również klientów w branży ubezpieczeniowej i motoryzacyjnej” – wyjaśnia Marek Zefirian, Prezes Zarządu Starter24.

Aktualnie mamy pod ochroną ponad 1,3 mln samochodów i obsługuje rocznie ponad 210 tys. spraw assistance. Specjalizujemy się głównie w assistance samochodowym dla biznesu, ale ma w ofercie także home i medical assistance, usługi call-center czy likwidacji szkód. Współpracujemy między innymi z takimi klientami jak: Grupa VW (VW, Audi, Skoda, Seat), Grupa PSA (Peugeot, Citroen, Opel, DS), Grupa Renault (Renault, Dacia, Alpine), Ford, LeasePlan, Carefleet, ALD, Shell, Exide, ADAC, DKV. „To, co wyróżnia naszą firmę i pozwoliło zbudować przewagę konkurencyjną to wysoka skuteczność napraw na drodze (dzięki własnej flocie samochodów patrolowych, rozwojowi kompetencji technicznych), wykorzystanie najnowszych technologii (m.in. własny system operacyjny ATLAS, ciągłe innowacje) oraz dojrzały i ambitny Zespół, bez którego to wszystko nie byłoby możliwe” – dodaje Marek Zefirian.

Współpraca w Grupie ARC Europe

Dotychczasowymi udziałowcami firmy były cztery podmioty: ADAC (automobilklub niemiecki), Club Assist (australijska spółka z branży assistance), ANWB (automobilklub holenderski) i ARC Europe. Od 2016 roku jedynym właścicielem firmy jest ARC Europe Group. To organizacja założona przez czołowe, uznane europejskie automobilkluby (ADAC, ANWB, RACE, AA, TCS, TCB, OAMTC, ACI). ARC Europe Group to największy dostawca usług car assistance w Europie, obsługujący ponad 40 krajów. „Jesteśmy częścią międzynarodowej Rodziny jaką jest ARC Europe. Dzięki współpracy w Grupie, wymieniamy się doświadczeniem, najlepszymi praktykami, korzystamy z kompetencji różnych organizacji, ale przede wszystkim możemy zapewnić naszym klientom pomoc i mobilność w całej Europie, 24/7/365” – podkreśla Marek Zefirian.

Zmiana oblicza car assistance

W zeszłym roku wypracowaliśmy nową strategię firmy na najbliższe 3 lata i jednocześnie nową misję: „Zmieniamy oblicze car assistance zapewniając wygodną obsługę klienta w najlepszej cenie”. Co to oznacza? 

„Wygodną obsługę assistance możemy porównać do zamówienia taksówki przez aplikację. W naszej ofercie składa się na nią szybkie przyjęcie zgłoszenia (korzystając z aplikacji digital intake skróciliśmy jego czas do 2 minut), automatyzacja procesu organizowania pomocy oraz, przede wszystkim, zapewnienie mobilności i dostęp do usług dodatkowych (naprawa na drodze, samochód zastępczy czy alternatywna mobilność). Najlepsza cena dla klientów biznesowych wynika z optymalizacji, upraszczania i automatyzacji procesów biznesowych. Aktualnie dzięki nowoczesnemu systemowi operacyjnemu w ponad 85% automatyzujemy proces organizacji pomocy na drodze, holowania i zamykania spraw. A to dopiero początek. Chcemy być liderem tych zmian”. – tłumaczy Marek Zefirian.

Pozytywny Assistance 

Jesteśmy świadkami rewolucji na rynku motoryzacyjnym związanej z elektromobilnością, technologią „connected car”, współdzieleniem aut oraz rozwojem samochodów autonomicznych. - „Dynamiczny rozwój motoryzacji będzie miał również wpływ na branżę assistance. O assistance samochodowym zwykle myślimy, gdy już dojdzie do zdarzenia, działamy więc jako branża w sposób reaktywny. Wkraczamy do akcji, kiedy dojdzie do wypadku czy awarii” – wyjaśnia Marek Zefirian.

Odpowiedzią na wyzwania, które stoją przed branżą jest koncepcja „Pozytywnego Assistance” (ang. Positive Assistance), jaką promuje Starter24 i Grupa ARC Europe. „Pozytywny Assistance to nasza koncepcja tworzenia wartości i zarządzania doświadczeniem klienta w czasie jego całej drogi związanej z korzystaniem z assistance. Składa się na to budowanie punktów kontaktu marki z klientem, prewencja w zakresie awarii i wypadków oraz szybka i wygodna obsługa klienta. Działając w ramach Grupy ARC Europe jesteśmy gotowi na wykorzystywanie danych z samochodu na potrzeby zdalnej diagnostyki oraz przewidywania i zapobiegania awariom. Celem jest zapewnienie klientowi mobilności, a więc uniknięcie lub zminimalizowanie skutków awarii” – dodaje.

Przeszliśmy drogę od lokalnej firmy assistance do jednego z liderów rynku, działającego w międzynarodowej Grupie. „Chcemy pozostać dla Klientów ważnym partnerem w zapewnieniu najlepszej obsługi klienta i wsparcia biznesu. Widzimy też, że assistance może stać się istotnym elementem budowania ich pozycji konkurencyjnej. Mamy jasną wizję i cel bycia liderem zmian na rynku assistance w Polsce z wykorzystaniem nowych technologii, innowacji produktowych i procesowych oraz kompetencji naszej Grupy” – podsumowuje Marek Zefirian.

Wróć do Bloga